Bezkomutátorový motor SX-1 Blue 34k RPM s regulací otáček - krátká osička
Motor Solink SX-1 Blue je bezkomutátorový, stejnosměrný elektromotor.
Bezkomutátorové motory nemají žádné kartáče (uhlíky), které by se opotřebovávaly, a představují obrovský technologický skok vpřed. Mají výrazně vyšší účinnost a výkon a jsou méně náchylné k mechanickému opotřebení než jejich kartáčované protějšky.
Na spodní straně motoru se nachází přepínač "L-H", který umožňuje měnit otáčky motoru. V poloze "H" jsou otáčky v deklarovaných hodnotách motoru, v poloze "L" jsou otáčky sníženy o 20%.
Motor je určen pro upgrade zbraně na vyšší kadenci.
PARAMETRY
- Otáčky: 34 000 otáček za minutu při 11,1 V
- Osička: krátká.
- Max. účinnost: 98%
- Max. točivý moment: 543 g.cm
- Max. proud: 18,7 A
- Max. výkon: 168 W
- Kadence M130, 18:1, 11,1V: 30 RPS
- Max. pružina: M190
SPECIFIKACE
- Kvalitní CNC hliníkový plášť.
- Kompletní konstrukce in-runneru (vnější plášť nerotuje) s maximálním výkonem a točivým momentem.
- Kvalitní měděné vinutí odolné vůči vysokým teplotám.
- Kvalitní magnety.
- Kvalitní odnímatelný pastorek s D-výřezem pro snadnou výměnu.
- Pracovní napětí 7,2 - 11,4 V (2 až 3 článkové lithium polymer baterie).
CO JSOU BEZKOMUTÁTOROVÉ (BEZKARTÁČOVÉ) MOTORY?
Princip stejnosměrného kartáčového motoru objevil v roce 1873 Zénobe Gramme, je tedy nejstarším typem elektromotoru. Stejnosměrný kartáčový motor se skládá ze statoru a rotoru (kotvy) a komutátoru (rotační přepínač) s kartáči (resp. uhlíky).
Bezkartáčový motor je nástupcem kartáčového stejnosměrného motoru - rotor je tvořen permanentními magnety (není třeba na rotor přivádět elektrický proud). Vinutí cívek statoru je zapínáno řídicí elektronikou tak, aby byl neustále vyvoláván točivý moment na rotoru, tzn. stejnosměrné napájení je elektronickou řídicí jednotkou ESC měněno na střídavý proud. Odpadá tak tření, jiskření, nadměrná produkce tepla a redukuje se opotřebení uhlíkových kartáčů a komutátoru. Ve všech parametrech překonává starší kartáčový (uhlíkový) motor.
Někdy jsou bezkomutátorové motory označovány jako střídavé, ale správně se jedná stejnosměrný motor, kde komutátor je nahrazen elektronickými FET spínači. Na rozdíl od klasických střídavých synchronních motorů, kde komutaci zajišťuje vnější střídavá síť (3 fáze), je komutace vinutí (změna směru proudu) prováděna elektronicky. Bezkomutátorové motory jsou též označovány jako BL (Brushless) nebo BLDC (Brushless DC).
VÝHODY BEZKOMUTÁTOROVÝCH MOTORŮ
- Vyšší poměr točivého momentu k hmotnosti.
- Vyšší točivý moment na jeden watt příkonu (vyšší účinnost).
- Vyšší spolehlivost a nižší nároky na údržbu.
- Nižší provozní a mechanický hluk.
- Delší životnost (nedochází k opotřebení kartáčů a komutátoru).
- Eliminace jiskření z komutátoru (ESD).
- Téměř úplná eliminace elektromagnetického rušení (EMI).
- Snadná montáž bez nutnosti úprav nebo dodatečného zapojení.
Solink Technology Co., Ltd.
Společnost založená v roce 2007 je zaměřená na konstrukci, vývoj a výrobu stejnosměrných a bezkomutátorových mikromotorů.
Solink se specializuje na výrobu výkonných airsoftových motorů (AEG). Je výrobcem OEM motorů pro společnosti VFC, SHS, G&G, ARES a další známé značky.