Bezkomutátorový motor BASE 20k RPM - krátká osička
Motor Warhead BASE je navržen jako vstupní model do světa airsoftových střídavých motorů. Bezkomutátorové motory nemají žádné kartáče (uhlíky), které by se opotřebovávaly, a představují obrovský technologický skok vpřed. Mají výrazně vyšší účinnost a výkon a jsou méně náchylné k mechanickému opotřebení než jejich kartáčované protějšky.
Aby bylo dosaženo nižší ceny (nikoli však na úkor kvality), má řada BASE několik odlišností od řady BLACK:
- Hliníkové tělo motoru je lité
- Nižší výkon magnetu (přesto špičkové kvality)
- Strojní vinutí statoru - méně přesné než ruční vinutí
- Otáčky motoru jsou o něco nižší
- Ostatní díly jsou shodné s řadou BLACK
V kombinaci s magnetem nižší specifikace a strojním vinutím se tak dosáhne asi o 15-20 % (v závislosti na nastavení) menšího výkonu než u motoru Warhead CNC BLACK. Přesto je tento motor stále výkonnější než nejvýkonnější komutátorový (kartáčový) motor na trhu. Stále získáte skvělou odezvu spouště, lepší účinnost než jakýkoli dostupný kartáčový motor a velmi nízké provozní teploty, jen ne zcela na stejné úrovni jako ručně stavěné verze CNC BLACK.
VERZE
- 20 000 otáček za minutu při 11,1 V, krátká osička
SPECIFIKACE
- Kvalitní litý hliníkový plášť.
- Kompletní konstrukce in-runneru (vnější plášť nerotuje) s maximálním výkonem a točivým momentem.
- Kvalitní měděné vinutí odolné vůči vysokým teplotám.
- Kvalitní magnety.
- Interní řídící jednotka ESC s ochranou motoru a baterie při nadměrném odběru proudu a nízkém napětí.
- Kvalitní odnímatelný pastorek s D-výřezem pro snadnou výměnu.
- Pracovní napětí 7,2 - 11,4 V (2 až 3 článkové lithium polymer baterie).
CO JSOU BEZKOMUTÁTOROVÉ (BEZKARTÁČOVÉ) MOTORY?
Princip stejnosměrného kartáčového motoru objevil v roce 1873 Zénobe Gramme, je tedy nejstarším typem elektromotoru. Stejnosměrný kartáčový motor se skládá ze statoru a rotoru (kotvy) a komutátoru (rotační přepínač) s kartáči (resp. uhlíky).
Bezkartáčový motor je nástupcem kartáčového stejnosměrného motoru - rotor je tvořen permanentními magnety (není třeba na rotor přivádět elektrický proud). Vinutí cívek statoru je zapínáno řídicí elektronikou tak, aby byl neustále vyvoláván točivý moment na rotoru, tzn. stejnosměrné napájení je elektronickou řídicí jednotkou ESC měněno na střídavý proud. Odpadá tak tření, jiskření, nadměrná produkce tepla a redukuje se opotřebení uhlíkových kartáčů a komutátoru. Ve všech parametrech překonává starší kartáčový (uhlíkový) motor.
Někdy jsou bezkomutátorové motory označovány jako střídavé, ale správně se jedná stejnosměrný motor, kde komutátor je nahrazen elektronickými FET spínači. Na rozdíl od klasických střídavých synchronních motorů, kde komutaci zajišťuje vnější střídavá síť (3 fáze), je komutace vinutí (změna směru proudu) prováděna elektronicky. Bezkomutátorové motory jsou též označovány jako BL (Brushless) nebo BLDC (Brushless DC).
VÝHODY BEZKOMUTÁTOROVÝCH MOTORŮ
- Vyšší poměr točivého momentu k hmotnosti.
- Vyšší točivý moment na jeden watt příkonu (vyšší účinnost).
- Vyšší spolehlivost a nižší nároky na údržbu.
- Nižší provozní a mechanický hluk.
- Delší životnost (nedochází k opotřebení kartáčů a komutátoru).
- Eliminace jiskření z komutátoru (ESD).
- Téměř úplná eliminace elektromagnetického rušení (EMI).
- Snadná montáž bez nutnosti úprav nebo dodatečného zapojení.
NASTAVENÍ PROCESOROVKY S MOTOREM WARHEAD
- Ochrana baterie / detekce nízkého napětí nastavit na: vypnuto
Motory Warhead jsou standardně vybaveny ochranou proti nízkému napětí a nadměrnému odběru proudu. Vypnutí motoru je nastaveno při 3,1 V na článek a je navrženo tak, aby fungovalo samostatně. - Detekce cyklu nastavit na: zapnuto
Stejně jako u kartáčového (komutátorového) motoru by měla být detekce cyklu aktivována, pokud je k dispozici příslušná volba. Tím se dosáhne optimálního výkonu motoru a mosfetu při stisknutí spouště. - Přednatažení pístu nastavit na: vypnuto
Pro dosažení nejlepších výsledků by mělo být přednatažení pístu vypnuto, protože může narušit brzdný cyklus motoru a způsobit nežádoucí výsledky. V některých případech je možné použít nízkou úroveň přednatažení, ale pro nejlepší nepřerušovaný provoz doporučujeme toto nastavení vypnout. - Aktivní brzdění nastavte na hodnotu: PWM zvyšující se v krocích po 20 %
Elektronika ECS, která je zabudována v zadní části motoru, již pomáhá motoru zastavit a rozběhnout se. V kombinaci s vysokou úrovní aktivního brzdění to může vést k nežádoucímu chování nebo zadrhávání. Nejlepším způsobem, jak při použití Warhead motoru použít správnou míru aktivního brzdění, je začít s tímto nastavením na vypnuto.
Warhead Industries
Warhead je součástí čínské společnosti KO Venture Technologies. Výrobní závod se nachází ve městě Wuxi v provincii Jiangsu, přibližně 200 km od Šanghaje. Společnost Warhead Industries není pouhým výrobcem bezkomutátorových motorů v oblasti e-automotive. Čerpá z mnoha minulých i současných projektů od trhu s elektrickými vozidly až po technický průmysl výroby plastových a uhlíkových forem.